Duyurular Okul Web Sitesi Yönetim Paneli Kullanımı ile İlgili Yazı ve Kılavuzlar

Okul Web Sitesi Yönetim Paneli Kullanımı ile İlgili Yazı ve Kılavuzlar

 

           Bakanlığımızın 55.000 Kurumsal Web Sitesi Projesi kapsamında başlatılan web sitesi oluşturma işlemleri 31/12/2012 tarihinde sona erecektir.

           Tüm okul/kurumlarımızın okul web yönetim kullanım kılavuzunda belirtilen işlemleri 31 Aralık 2012 tarihine kadar gerçekleştirip, kendi okul/kurum adıyla yeni web sayfalarını meb panel kullanım esasları çerçevesinde oluşturmak zorundadır. Bu tarihten sonra web sayfa oluşturma işlemi bakanlığımız tarafından bitirilip, sistem kapatılacak ve il/ilçelerin web sitesi karnesi M.E.B. ana sayfada yayınlanacaktır.

          Okul/kurumlarımız yeni web sayfalarını oluşturma işlemlerini bitirdikten sonra http//okuladı(hesap oluştururken tarafınızdan oluşturulan alan adı) .meb.k12.tr/mebpanel/ adresine girerek kurum e-posta adresinizi(123456(kurum kodunuz)@meb.k12.tr), şifre(hesap oluştururken sistemin vermiş olduğu veya eski ftp şifreniz)Not:Daha öncesinde meb.k12.tr hizmeti kullanan okullar yönetim paneline ilk girişlerinde kurumsal e-posta adresleri ve eski ftp şifrelerini kullacaklardır, şifreyi bilmiyorsanız şifremi unuttum bölümünden şifre talebinde bulunabilrsiniz.)  ve güvenlik koduyla mebweb yönetim paneline  girerek oluşturdukları siteyi yönetebileceklerdir(haber, duyuru, resim ve dosya ekleme gibi…). Mebweb yönetim paneli ile oluşturulan web sayfalarını http//oluşurulanokuladı.meb.k12.tr adresine girerek görebilir. Aynı isimle ilkokul ve ortaokula sahip okullarımız hem ilkokul hem de ortaokul kısmı için(iki farklı kurum kodu ile) web sayfası açmak zorundalar. Google arama motorunda yeni web sayfaları görünmüyor ise 01/01/2013 tarihinden sonra görünmeye başlayacaktır. 

MEBWEB SİTESİ YÖNETİM PANELİ KULLANIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 

*  Panel işlevlerinin doğru çalışmadığını düşünüyorsanız sorun ortamınızdan (tarayıcı tipi, tarayıcı ön belleği, tarayıcı ayarları) kaynaklanıyor olabilir. IE 9, Firefox, Chrome, Opera tarayıcılarının kullanınız. 

*  İletişim bölümünde yer alan haritada konumunuzu ayarlamada sorun yaşıyorsanız yada kırmızı konum baloncuğu çıkmıyorsa IE 9, Firefox, Chrome, Opera tarayıcılarının güncel versiyonları ile deneyiniz. Sorun ortamınızdan (tarayıcı tipi, tarayıcı ön belleği, tarayıcı ayarları, güvenlik ayarları, açılır pencere ayarları,activex ayarları, vb) kaynaklanıyor olabilir. 

*  01.01.2013 tarihinde panele aktarılan web adresleri www.meb.gov.tr "okul web siteleri" bölümüne bakanlık tarafından eklenecektir. 

*  Fotoğraf ekleme işleminde problem yaşıyorsanız IE 9, Firefox, Chrome, Opera tarayıcılarının güncel versiyonlarını kullanınız. Sorun ortamınızdan (tarayıcı tipi, tarayıcı ön belleği, tarayıcı ayarları, güvenlik ayarları, açılır pencere ayarları,activex ayarları, vb) kaynaklanıyor olabilir. 

İdari Kadro/Kadromuz, Manşet Haber kategorisinde ekleyeceğiniz fotoğraflar yatay ve 450*300 pikselden büyük fotoğraf olmalıdır. 

 *  Herhangi bir kayıt boş çıkıyorsa ilgili kaydı güncelleyerek yayınla butonuna basınız. 

 **  Eğer okulunuz ilkokul ve ortaokul olarak ayrılmışsa her kurum için ayrı yeni web tahsisi yapmanız gerekmektedir. 

  *  Eğer eski kurum kodlu alanı kullanıyor iseniz kullanmaya devam ediniz. Bakanlık tarafından yeni kurum kodunuz eski kurum kodunuza  aktarılacaktır. 

   *  Siteniz Google arama motorunda gözükmüyor ise 01.01.2013 tarihini bekleyiniz. 

   *  Yeni web sitesine ait FTP hesabı açılmayacaktır.Eski web sitesine ait ftp hesabınız 01.01.2013 tarihinde kapatılacaktır. Bundan sonraki iş ve işlemler panel aracılığıyla yürütülecektir. Eski FTP şifrenizi sol menü içerik bölümünde yer alan Eski FTP bilgileri bölümünden bulabilirsiniz. 

   *  Okulunuz öğretmen bilgilerini "Kadromuz" menüsü altına isteğe bağlı olarak ekleyebilirsiniz.. 

   *  Panel kullanımı ile ilgili bilgi almak için yardım menüsü altındaki ilgili yardım videolarını izleyiniz.  

   *  Eposta şifresi ve kullanımı yada ftp şifresi ile ilgili sorun yaşıyorsanız bağlı bulunduğunuz İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden bilgi edinebilirsiniz. 

  *  Kullanıcınıza ait eposta adresi yanlış tanımlanmışsa bu epostaya ait yeni bir yönetici kullanıcısı oluşturunuz. Yeni kullanıcı oluşturduktan sonra eski yönetici kullanıcısını siliniz. 

  *  Okulunuzun adını okul adını sol menü>sunucu yönetimi>okul adı değiştir bölümünden değiştirebilirsiniz. İç sayfalarınızda banner kısmındaki okul adı değişmiyor ise ilgili sayfayı güncelleyerek yayınla butonuna basınız. 

  *  Okulunuzun alan adını sol menü>sunucu yönetimi>alan adı değiştir bölümünden değiştirebilirsiniz. 

  *  Okulunuza ait eski alan kayıtları toplu olarak süreç sonunda bakanlık tarafından silinecektir

  

WEB SİTESİ YÖNETİM PANELİ KULLANIM KILAVUZU için Tıklayınız ....

 

 İlgili Resmi Yazılar için  Tıklayınız .....

 

  Kullanım Esasları için Tıklayınız  ......  

 

  Kullanım Kılavuzu için Tıklayınız  ......  

          

         

 Yayın:17.12.2012 - Güncelleme:17.12.2012 - 14:18 - Görüntülenme:3198