Page 40 - Nisan Bülten
P. 40
Ç A R Ş A M B A İ L Ç E M İ L L İ E Ğ İ T İ M M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü E Ğ İ T İ M B Ü L T E N İ N İ S A N ' 2 2
İSTERSEM BEN DE BAŞARIRIM
Bilgilendirilme toplantılarından sonra ilkokul müdürlüklerine 3. sınıf öğrencileri sayısı kadar
“İstersem Ben De Başarırım” adlı kılavuz hikâye kitabı ve özel defterleri teslimi, ilkokul 3. sınıf
öğretmenlerimizin, ailelere projeyle ilgili bilgilendirme toplantısı gerçekleştirdi. Akabinde
“İstersem Ben De Başarırım” adlı kılavuz hikâye kitabı ve özel defterinin ilçemizdeki tüm 3. sınıf
öğrencilerine dağıtılması sağlandı.
Proje faaliyetleri ise şu adımlarla ilerleyecektir;
Aile Katılımı İle Hikâye Kitabını Okuma, Okunan Kitapla İlgili Aileyle
Sohbet Etme
Öğrencilere dağıtımı gerçekleştirilen İstersem Ben de Başarırım kılavuz
hikâye kitapları, ailenin teşvikiyle öğrencilerce her akşam 20 dakika
süreyle sesli olarak okunması ve sonrasında 10 dakika da aile ve çocuk
arasında okunanlarla ilgili sohbet edilmesi sürecinden oluşmaktadır.
İlimize Ait Değerlerin Hikâye Kitabı Özel Defteri’ne Yazımı
Öğrencilere sunulan Hikâye Kitabı Özel Defteri’nin amacı; öğrencilerimizin
aile büyüklerinden öğrendiği masal, hikâye, söylence, tekerleme, bilmece,
efsane, mâni, şiir, ağıt, ninni, türkü gibi gizli kalmış ya da unutulmaya yüz
tutmuş kültürel değerleri yazarak öz değerlerine sahip çıkmalarını
sağlamaktır. Okuma ve yazma etkinlikleri ailelerin de katılımı ile okul ve
Fotoğraf 65: Projeye Velilerimiz aile iş birliğinde eş güdümlü şekilde yürütülecek; kültürel değerleri derleme
de Dahil Oldu
çalışmaları sınıf öğretmeni tarafından teşvik ve takip edilecektir.
Ailelerle Birlikte En Yakın Kitabevi, Kırtasiye ya da Kütüphaneye Gidilmesi
Öğrencinin İlgisini Çeken Kitapları Seçmesi ve Okunacak Kitapların Belirlenmesi
Aile bireyleri ile birlikte kitapçıya, kırtasiyeye ya da bir kütüphaneye giden öğrenciler, ilgilerini
çeken kitapları seçerek 20 kitaptan oluşan bir kitap listesi hazırlayacaklardır.
Öğrenci tarafından hazırlanan liste; aile, öğretmen ve öğrencinin ortak kararıyla çocuğun yaş
grubuna uygun nitelikli kitapların seçimi sağlanarak düzenlenecektir.Hazırlanan liste doğrultusunda
aileyle okuma ve okuma sonrası sohbet etkinliği devam edecektir.
Öğrencinin okuyacağı kitap listesi dönemlik olarak hazırlanacak;aileyle okuma ve okuma sonrası
sohbet etkinlikleri öğrenci 4. sınıftan mezun olana kadar uygulanmaya devam edecektir.
İstersem Ben de Başarırım Değerleri” Kitabında Yer Alacak Eserlerin Belirlenmesi
Öğrenciler tarafından hikâye özel defterinde derlenen değerlerin sınıf öğretmenleriyle birlikte
belirlenmesi ve ilgili birimlere gönderilerek Ağustos ayında istersem ben başarırım değerler
kitabında yayımlanması planlanmaktadır.
Fotoğraf 66: Öğrencilerimiz Proje Kapsamında Kitaplarını Seçiyor
39
Ç A Y M A H . C E M İ L Ş E N S O Y C A D . H Ü K Ü M E T K O N A Ğ I K A T 1 . 5 5 5 0 0 Ç A R Ş A M B A / S A M S U N - 0 3 6 2 8 3 3 1 6 1 6
' 2 2 S A M S U N
| © C A R S A M B A M E M |