Page 40 - Nisan Bülten
P. 40

Ç A R Ş A M B A   İ L Ç E   M İ L L İ   E Ğ İ T İ M   M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü   E Ğ İ T İ M   B Ü L T E N İ   N İ S A N  ' 2 2


                                      İSTERSEM BEN DE BAŞARIRIM

        Bilgilendirilme  toplantılarından  sonra  ilkokul  müdürlüklerine  3.  sınıf  öğrencileri  sayısı  kadar
        “İstersem  Ben  De  Başarırım”  adlı  kılavuz  hikâye  kitabı  ve  özel  defterleri  teslimi,  ilkokul  3.  sınıf
        öğretmenlerimizin,  ailelere  projeyle  ilgili  bilgilendirme  toplantısı  gerçekleştirdi.  Akabinde
        “İstersem Ben De Başarırım” adlı kılavuz hikâye kitabı ve özel defterinin ilçemizdeki tüm 3. sınıf
        öğrencilerine dağıtılması sağlandı.
         Proje faaliyetleri ise şu adımlarla ilerleyecektir;


                                  Aile  Katılımı  İle  Hikâye  Kitabını  Okuma,  Okunan  Kitapla  İlgili  Aileyle
                                  Sohbet Etme
                                  Öğrencilere  dağıtımı  gerçekleştirilen  İstersem  Ben  de  Başarırım  kılavuz
                                  hikâye  kitapları,  ailenin  teşvikiyle  öğrencilerce  her  akşam  20  dakika
                                  süreyle  sesli  olarak  okunması  ve  sonrasında  10  dakika  da  aile  ve  çocuk
                                  arasında okunanlarla ilgili sohbet edilmesi sürecinden oluşmaktadır.


                                  İlimize Ait Değerlerin Hikâye Kitabı Özel Defteri’ne Yazımı
                                  Öğrencilere sunulan Hikâye Kitabı Özel Defteri’nin amacı; öğrencilerimizin
                                  aile  büyüklerinden  öğrendiği  masal,  hikâye,  söylence,  tekerleme,  bilmece,
                                  efsane,  mâni,  şiir,  ağıt,  ninni,  türkü  gibi  gizli  kalmış  ya  da  unutulmaya  yüz
                                  tutmuş  kültürel  değerleri  yazarak  öz  değerlerine  sahip  çıkmalarını
                                  sağlamaktır.  Okuma  ve  yazma  etkinlikleri  ailelerin  de  katılımı  ile  okul  ve
         Fotoğraf  65:  Projeye  Velilerimiz  aile iş birliğinde eş güdümlü şekilde yürütülecek; kültürel değerleri derleme
         de Dahil Oldu
                                  çalışmaları sınıf öğretmeni tarafından teşvik ve takip edilecektir.
       Ailelerle Birlikte En Yakın Kitabevi, Kırtasiye ya da Kütüphaneye Gidilmesi

       Öğrencinin İlgisini Çeken Kitapları Seçmesi ve Okunacak Kitapların Belirlenmesi
       Aile  bireyleri  ile  birlikte  kitapçıya,  kırtasiyeye  ya  da  bir  kütüphaneye  giden  öğrenciler,  ilgilerini
       çeken kitapları seçerek 20 kitaptan oluşan bir kitap listesi hazırlayacaklardır.
       Öğrenci  tarafından  hazırlanan  liste;  aile,  öğretmen  ve  öğrencinin  ortak  kararıyla  çocuğun  yaş
       grubuna  uygun  nitelikli  kitapların  seçimi  sağlanarak  düzenlenecektir.Hazırlanan  liste  doğrultusunda

       aileyle okuma ve okuma sonrası sohbet etkinliği devam edecektir.
       Öğrencinin  okuyacağı  kitap  listesi  dönemlik  olarak  hazırlanacak;aileyle  okuma  ve  okuma  sonrası
       sohbet etkinlikleri öğrenci 4. sınıftan mezun olana kadar uygulanmaya devam edecektir.
      İstersem Ben de Başarırım Değerleri” Kitabında Yer Alacak Eserlerin Belirlenmesi
      Öğrenciler  tarafından  hikâye  özel  defterinde  derlenen  değerlerin  sınıf  öğretmenleriyle  birlikte
      belirlenmesi  ve  ilgili  birimlere  gönderilerek    Ağustos  ayında  istersem  ben  başarırım  değerler

      kitabında yayımlanması planlanmaktadır.











           Fotoğraf 66: Öğrencilerimiz Proje Kapsamında Kitaplarını Seçiyor

       39

                     Ç A Y   M A H .   C E M İ L   Ş E N S O Y   C A D .   H Ü K Ü M E T   K O N A Ğ I   K A T   1 .   5 5 5 0 0   Ç A R Ş A M B A   /   S A M S U N   -   0 3 6 2   8 3 3   1 6   1 6
                                                     ' 2 2   S A M S U N
                    |   © C A R S A M B A M E M   |
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45