Page 6 - Nisan Bülten
P. 6

Ç A R Ş A M B A   İ L Ç E   M İ L L İ   E Ğ İ T İ M   M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü   E Ğ İ T İ M   B Ü L T E N İ   N İ S A N  ' 2 2


              İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ  SN. MUSTAFA ÖZDEMİR İLE
                                                      ROPORTAJ


                                                       takibinde büyük emek sarfeden şube müdürlerimize ve siz
                                                       özel  büro  personellerimize  teşekkür  ederim  öncelikle.
                                                       Çarşamba’da  eğitim  öğretimin  daha  kaliteli  olması,
                                                       kültürel, sosyal faaliyetlerle desteklenmesi, kurumlar arası
                                                       işbirliği  sağlanması,  çevreye  karşı  daha  duyarlı  bireyler
                                                       yetiştirilmesi  vb.  hedeflerle  projeler  yürütmekteyiz.
                                                       Müdürlüğümüzün  projelerinden  Okul  Öncesi  Etkinlik
                                                       Havuzu,  Lise  Yolunda  Denemeler,  Akıl  Küpü  Çocuklar,
                                                       Geleceğimi     Keşfediyorum,      Gönül    Taşı,   Okulöncesi
                                                       Değerler    Eğitimi,    Bilinçle   Avlan,   Oyunum       Sende
                                                       projelerinin    her   biri   ayrı   bir   ihtiyacı   karşılıyor.

        Fotoğraf 2: Röportajdan bir kesit              Öğrencilerimizi heyecanlandıran, hayallerinin gerçekleş-
         mesine vesile olan projelerimizi birbirinden ayırmakta zorlanırım açıkçası.
              Öğretmenliği  nasıl  tanımlarsınız?  Sizce  öğretmenlik  mesleğinin  olumlu  ve  olumsuz  yönleri
        nelerdir?
            10 yıl öğretmenlik mesleğini fiilen gerçekleştirdim. Her mesleğin olumlu ve olumsuz yönleri mutlaka
        vardır ama öğretmenlik gibi kutsal bir meslekte olumlu yönlerin çok daha fazla olduğunu düşünüyorum.
        Öğretmenlik  fedakarlık  mesleğidir.  Aynı  zamanda  bir  yaşam  biçimidir  diyebiliriz.  Yani  öğretmen,
        sürekli  öğretir,  aynı  zamanda  sürekli  öğrenir.  Öğrendiklerini  sürekli  etrafına  aktarır.  Bu  süreklilik  de
        ister  istemez  yaşam  biçimi  haline  gelir,  gelmesi  gerekir.  Başka  bir  açıdan  bakacak  olursak,  tüm  meslek
        gruplarını  yetiştiren  meslek  öğretmenliktir.  Bir  insan  değişir,  bir  dünya  değişir  düşüncesiyle
        baktığımızda, bir insanı küçük yaşta değiştirmesi en muhtemel kişi, yine öğretmendir. Yani öğretmenlik
        mesleğini çok yönlü tanımını yapabiliriz. Ve her zaman söylüyorum, iyi ki öğretmeniz. Öğrencilerimiz
        de bizim için, "İyi ki öğretmenimdi." diyebiliyorsa ne mutlu bize.
              Öğretmenlikle ilgili birçok anınız olmuştur. Unutamadığınız ve sizi etkileyen bir anınızı bizimle
        paylaşır mısınız?
           Bizde anı çok. Unutamadıklarımdan bir tanesini anlatayım. 1994 yılı Artvin Şavşat Tepeköy İlköğretim
        Okulu’nda  Din  Kültürü  ve  Ahlak  Bilgisi  Öğretmeni  olarak  görev  yapmaktaydım.  Öğrencilerin
        hedeflerinin  olmasını  her  zaman  önemserim.  Bir  gün  derste  öğrencilere  hedeflerini  sordum  tek  tek.
        İçlerinden birisi öğretmen olacağım dedi ve bugün biliyorum ki öğretmen oldu. Temel isimli bir öğrenci
        de  ben  doktor  olacağım  deyince  diğer  öğrenciler  gülmeye  başladı.  Neden  gülüyorsunuz  dediğimde
        öğrenciler  Temel’den  doktor  olmayacağını  söylediler.  Birkaç  cümle  ile  hiçbir  hedefe  gülünmemesi
        gerektiğini  söyledim  ve  dersten  sonra  Temel’le  konuştum.  Neden  doktor  olmak  istiyorsun  diye
        sorduğumda,  amcasının  profesör  doktor  olduğunu,  köye  geldiğinde  herkesi  muayene  ettiğini,  onlara
        ilaçlar  verdiğini  ve  herkesin  onu  çok  sevdiğini  söyledi.  Amcası  gibi  köyde  çok  sevilen  sayılan  birisi
        olacağını söyledi. Ona eğer isterse bunu başarabileceğini söyledim. Temel’in geçmiş dönemlerdeki ders
        notlarını  incelediğimde  gerçekten  akademik  yönden  başarısız  olduğunu  gördüm.  Ama  zamanla  aslında
        zeki bir öğrenci olduğunu fark ettim. Sadece fazlasıyla hareketli ve enerji doluydu. Temel’in amcası gibi
        insanlara  faydalı  olmak  istemesi  ve  bunu  net  bir  şekilde  hedef  olarak  belirlemesi  beni  çok  etkilemişti.
        Gerçekten  istiyorsa  bunu  başarabileceğini  düşünüyordum.  Temel  ile  daha  yakından  ilgilendim,  diğer
        öğretmen  arkadaşlara  da  konudan  bahsettim.  Temel  mezun  oldu,  fen  lisesini  kazandı  ve  doktor  oldu.
        Yani demem o ki hayatımızda hedef belirlemek çok önemli. Tabii ki bu hedefe ulaşmak için çabalamak
        da gerekir.

         5

                     Ç A Y   M A H .   C E M İ L   Ş E N S O Y   C A D .   H Ü K Ü M E T   K O N A Ğ I   K A T   1 .   5 5 5 0 0   Ç A R Ş A M B A   /   S A M S U N   -   0 3 6 2   8 3 3   1 6   1 6
                                                     ' 2 2   S A M S U N
                    |   © C A R S A M B A M E M   |
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11