Page 6 - Nisan Bülten
P. 6
Ç A R Ş A M B A İ L Ç E M İ L L İ E Ğ İ T İ M M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü E Ğ İ T İ M B Ü L T E N İ N İ S A N ' 2 2
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ SN. MUSTAFA ÖZDEMİR İLE
ROPORTAJ
takibinde büyük emek sarfeden şube müdürlerimize ve siz
özel büro personellerimize teşekkür ederim öncelikle.
Çarşamba’da eğitim öğretimin daha kaliteli olması,
kültürel, sosyal faaliyetlerle desteklenmesi, kurumlar arası
işbirliği sağlanması, çevreye karşı daha duyarlı bireyler
yetiştirilmesi vb. hedeflerle projeler yürütmekteyiz.
Müdürlüğümüzün projelerinden Okul Öncesi Etkinlik
Havuzu, Lise Yolunda Denemeler, Akıl Küpü Çocuklar,
Geleceğimi Keşfediyorum, Gönül Taşı, Okulöncesi
Değerler Eğitimi, Bilinçle Avlan, Oyunum Sende
projelerinin her biri ayrı bir ihtiyacı karşılıyor.
Fotoğraf 2: Röportajdan bir kesit Öğrencilerimizi heyecanlandıran, hayallerinin gerçekleş-
mesine vesile olan projelerimizi birbirinden ayırmakta zorlanırım açıkçası.
Öğretmenliği nasıl tanımlarsınız? Sizce öğretmenlik mesleğinin olumlu ve olumsuz yönleri
nelerdir?
10 yıl öğretmenlik mesleğini fiilen gerçekleştirdim. Her mesleğin olumlu ve olumsuz yönleri mutlaka
vardır ama öğretmenlik gibi kutsal bir meslekte olumlu yönlerin çok daha fazla olduğunu düşünüyorum.
Öğretmenlik fedakarlık mesleğidir. Aynı zamanda bir yaşam biçimidir diyebiliriz. Yani öğretmen,
sürekli öğretir, aynı zamanda sürekli öğrenir. Öğrendiklerini sürekli etrafına aktarır. Bu süreklilik de
ister istemez yaşam biçimi haline gelir, gelmesi gerekir. Başka bir açıdan bakacak olursak, tüm meslek
gruplarını yetiştiren meslek öğretmenliktir. Bir insan değişir, bir dünya değişir düşüncesiyle
baktığımızda, bir insanı küçük yaşta değiştirmesi en muhtemel kişi, yine öğretmendir. Yani öğretmenlik
mesleğini çok yönlü tanımını yapabiliriz. Ve her zaman söylüyorum, iyi ki öğretmeniz. Öğrencilerimiz
de bizim için, "İyi ki öğretmenimdi." diyebiliyorsa ne mutlu bize.
Öğretmenlikle ilgili birçok anınız olmuştur. Unutamadığınız ve sizi etkileyen bir anınızı bizimle
paylaşır mısınız?
Bizde anı çok. Unutamadıklarımdan bir tanesini anlatayım. 1994 yılı Artvin Şavşat Tepeköy İlköğretim
Okulu’nda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olarak görev yapmaktaydım. Öğrencilerin
hedeflerinin olmasını her zaman önemserim. Bir gün derste öğrencilere hedeflerini sordum tek tek.
İçlerinden birisi öğretmen olacağım dedi ve bugün biliyorum ki öğretmen oldu. Temel isimli bir öğrenci
de ben doktor olacağım deyince diğer öğrenciler gülmeye başladı. Neden gülüyorsunuz dediğimde
öğrenciler Temel’den doktor olmayacağını söylediler. Birkaç cümle ile hiçbir hedefe gülünmemesi
gerektiğini söyledim ve dersten sonra Temel’le konuştum. Neden doktor olmak istiyorsun diye
sorduğumda, amcasının profesör doktor olduğunu, köye geldiğinde herkesi muayene ettiğini, onlara
ilaçlar verdiğini ve herkesin onu çok sevdiğini söyledi. Amcası gibi köyde çok sevilen sayılan birisi
olacağını söyledi. Ona eğer isterse bunu başarabileceğini söyledim. Temel’in geçmiş dönemlerdeki ders
notlarını incelediğimde gerçekten akademik yönden başarısız olduğunu gördüm. Ama zamanla aslında
zeki bir öğrenci olduğunu fark ettim. Sadece fazlasıyla hareketli ve enerji doluydu. Temel’in amcası gibi
insanlara faydalı olmak istemesi ve bunu net bir şekilde hedef olarak belirlemesi beni çok etkilemişti.
Gerçekten istiyorsa bunu başarabileceğini düşünüyordum. Temel ile daha yakından ilgilendim, diğer
öğretmen arkadaşlara da konudan bahsettim. Temel mezun oldu, fen lisesini kazandı ve doktor oldu.
Yani demem o ki hayatımızda hedef belirlemek çok önemli. Tabii ki bu hedefe ulaşmak için çabalamak
da gerekir.
5
Ç A Y M A H . C E M İ L Ş E N S O Y C A D . H Ü K Ü M E T K O N A Ğ I K A T 1 . 5 5 5 0 0 Ç A R Ş A M B A / S A M S U N - 0 3 6 2 8 3 3 1 6 1 6
' 2 2 S A M S U N
| © C A R S A M B A M E M |