Page 31 - Nisan Bülten
P. 31
Ç A R Ş A M B A İ L Ç E M İ L L İ E Ğ İ T İ M M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü E Ğ İ T İ M B Ü L T E N İ N İ S A N ' 2 2
ADIM ADIM ETWİNNİNG - DR. ÇİĞDEM GÜNEŞ ÇİLEK
ortaklarınızla görüşecek ve toplantılar düzenleyeceksiniz? Öğrencilerinizi etkin bir biçimde nasıl
projeye katacaksınız? Bu gibi soruların cevabını daha önceden belirleyerek proje kaydınızı
oluşturmaya başlamak işinizi daha da kolaylaştıracaktır.
Hedeflerin yanı sıra projeden
beklenen sonuçları da belirtmeniz
gerekiyor. Yine 1000 karakter
sınırlaması olduğu için hedeflerinizi
kesin olarak belirleyerek açık bir
biçimde ifade etmeniz gerekmekte.
Projenizin ürünü ne olacak? Üçüncü
kişiler proje sonucunuzdan ne gibi
faydalar sağlayacak ve proje
ürününüzü kullanabilecekler mi?
Proje sonuçlarının faydaları ve
bunlara nasıl ulaşacağınız konusunda
Görsel 9: Etwinning Portalı
net olmalısınız.
Son olarak Erasmus+ KA1veya KA2 fonu alıp almadığınızı ve projenizi oluştururken eTwinning proje
kiti kullanıp kullanmadığınızı belirtiyorsunuz. Bu adımlardan sonra başvurunuzun ön izlemesini
yapabilir ve herhangi bir değişiklik gerekmiyorsa başvurunuzu onaylayabilirsiniz. Ulusal Ajans
yetkilileri projenizin başvuru metnini inceleyerek size kısa süre içinde bir dönüş yapacaktır.
eTwinning platformuna kayıtlı olan mailinizi kontrol etmeyi unutmayın. Beklenen onay geldiğinde
eTwinning serüveniniz başlıyor demektir. Tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize keyifli ve bol
ödüllü eTwinning projeleri dilerim.
Eğer örnek proje incelemek
istiyorsanız kurucusu olduğum
ödüllü projelerin sayfasını ziyaret
edebilirsiniz:
Hayat Bayram Olsa Evim Okulum/ Sıra Bende
School at Home
Referanslar
"eTwinning Avrupa'daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur," t.y., (2022, 22 Mart) Erişim adresi
https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm.
Güneş, Ç. (2019). Young EFL Learners as Co-researchers: Agents in Foreign Language Contexts. Journal of Second Language Teaching &
Research, 7(1), 26-55.
Dr. Çiğdem GÜNEŞ ÇİLEK- KISA ÖZ GEÇMİŞ
Çiğdem Güneş Çilek Hannover, Almanya'da ortaöğretimini bitirdikten sonra Ankara, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İngilizce öğretmenliği bölümünden birincilikle mezun oldu. Lisansüstü çalışmalarını yine aynı üniversitenin yüksek lisans
ve doktora programlarına birincilikle girerek tamamladı. İlgi alanları: dil edinimi, İngilizce konuşma becerileri, küçük yaş
grubu dil öğrencileri, öğretmen tükenmişliği ve örgütsel sosyalizasyondur. Halen öğrencileriyle araştırmalar yürütmekte
olup ulusal ve uluslararası makaleler ve kitap bölümleri yayımlamaktadır. Kendisi aynı zamanda ulusal dergilerde hakemlik
yapmaktadır. 2014 yılından beri aktif olarak eTwinning projelerinde yer almakta olup projeleri Ulusal ve Avrupa Kalite
etiketleriyle ödüllendirilmiştir. 2021 yılında Çarşamba eTwinning koordinatörü olarak görevlendirilmiştir. İngilizcenin
yanında Fransızca ve ileri düzeyde Almanca bilmektedir. Evli ve bir çocuk annesidir.
30
Ç A Y M A H . C E M İ L Ş E N S O Y C A D . H Ü K Ü M E T K O N A Ğ I K A T 1 . 5 5 5 0 0 Ç A R Ş A M B A / S A M S U N - 0 3 6 2 8 3 3 1 6 1 6
' 2 2 S A M S U N
| © C A R S A M B A M E M |